Despre proiect

Axa Prioritară –  Îmbunătățirea competitivității întreprinderilor mici si mijlocii.

Operațiunea  – Îmbunătățirea competitivității economice prin creșterea productivității muncii în IMM-uri, în sectoarele competitive identificate în SNC.

Schema de ajutor de stat – Schema de ajutor de minimis pentru îmbunătățirea competitivității economice prin creșterea productivității muncii în IMM în cadrul POR 2014-2020, Prioritatea de investiții 2.2.A, Schema de ajutor de stat regional pentru investiții pentru îmbunătățirea competitivității economice prin creșterea productivității muncii în IMM în cadrul POR 2014-2020, Prioritatea de investiții 2.2.A

2.2. – Sprijinirea creării și extinderea capacităților avansate de producție și dezvoltarea serviciilor potențiali clienți;

Proiect –  „Construire unitate producție confecții textile”, cod SMIS 110612.

O statistică relevantă este oferită de barometrul privind starea business-ului românesc, un proiect dezvoltat de KeysFin, companie care oferă servicii de informații de business și credit management dedicate mediului de afaceri, prin analiza datelor financiare privind societățile comerciale și PFA-urile active din Romania. 

Conform acestui barometru, al cărui sumar a fost publicat si in Ziarul Financiar, ediția 6 Decembrie 2016, cifra de afaceri din e-Commerce-ul romanesc a crescut de trei ori in ultimii cinci ani, pe fondul dezvoltării serviciilor de comerț online.

Mai mult, evoluția comerțului online românesc se află pe o pantă ascendentă la nivel general, semn că încrederea românilor în acest sector s-a întărit puternic în ultimii ani.

Evoluția tehnologică din ultimii ani, asociată cu extinderea serviciilor de internet și ieftinirea terminalelor (laptopuri, smartphone-uri, tablete etc.) au contribuit decisiv la dezvoltarea pieței de e-Commerce in Romania.

O statistică mai recentă efectuată de GpeC (cel mai important eveniment de E-Commerce și Marketing Online din Romania), arată că piața de e-Commerce din România a crescut cu aproape 30% în 2016 comparativ cu 2015.

Topul principalelor categorii de produse vândute online in 2016 (exclusiv e-tail) a rămas neschimbat fata de 2015, produsele de tip Fashion & Beauty situându-se pe poziția a doua in top vânzări (după produsele din gama Electro-IT&C).

Având în vedere trendurile comerțului electronic, implementarea unui magazin online pentru produse fashion este esențială pentru promovarea și comercializarea acestora.

Dincolo de vânzarea tradițională a produselor, cea offline, vânzarea online a articolelor vestimentare s-a transformat într-o practică preferată, mai ales de către generațiile actuale, în contextual utilizării din ce în ce mai mult a dispozitivelor mobile.

Avantajele pe care le au clienții în urma achiziției produselor fashion din magazinele online sunt diverse, dintre care cele mai comune sunt:

  • Economisesc timp, nu mai este nevoie să se deplaseze la magazin, evită aglomerația, timpul consumat fizic în magazine pentru selectarea produselor dorite și disconfortul de a proba articolele în cabinele de probă;
  • Posibilitatea de a face mai ușor comparații intre produse, folosindu-se de diverse filtre de sortare, precum prețul, compoziția sau culoarea;
  • Posibilitatea de a salva anumite produse in coșul de cumpărături pentru a le cumpăra mai târziu;
  • Politici de retur confortabile pentru consumator.

Avantajele pe care Elsima Conf le va avea in urma deschiderii unui magazin online sunt semnificative, și anume:

  • Produsele pot fi la dispoziția clienților oricând, zi si noapte, întrucât magazinele online nu se închid niciodată;
  • Publicul vizat este mult mai larg, clienți din orice țări putând accesa oferta și putând cumpăra, de asemenea;
  • Cheltuielile pentru deschiderea unui astfel de magazin sunt mult mai mici decât in cazul unui magazin clasic – costurile legate de chirie, întreținere, angajați, sisteme de alarma și pază sunt evitate;
  • Lipsa necesității de a avea stocuri semnificative;
  • Promovarea poate fi specializată, putând fi îndreptată numai către cei pe care îi consideri;
  • Posibilitatea de a penetra mai ușor alte piețe;
  • Realizarea de statistici privind numărul de vizitatori sau alte lucruri legate de vânzări;
  • Pot fi ușor de accesat și de utilizat în viitoare campanii de promovare/fidelizare, cu ajutorul diferitelor programe precum Google Analytics;
  • Politica de marketing ce va fi aplicată va fi una bazată pe promovarea online și social media, având în vedere specificul activității și produsele promovate, precum și faptul că promovarea online cumulată cu promovarea social media, a devansat promovarea tradițională.

Conform unui studiu realizat de Deloitte în 2014, promovarea în mediul online și promovare prin social media aveau cumulat un 41% din piața de promovare, comparativ cu 35% cât era cota la promovarea la TV. Cea mai mică parte o avea presa scrisă, cu 5% din piață.

Având în vedere trendul de creștere a achiziționării și folosirii de produse IT&C, precum și faptul că cea mai mare cotă de piață la promovare este prin intermediul comunicațiilor mobile și a internetului, politica aleasă prezintă riscuri minime de eșec.

Totodată, costurile implicate sunt semnificativ mai mici față de publicitatea tradițională.

Având în vedere specificul produsului solicitantului, promovarea acestuia in scop de comercializare se va realiza astfel:

  • În mediul online:
    • Prin intermediul site-ului companiei și al magazinului online;
    • Prin reclame apărute în diverse aplicații mobile – Google Play, Apple Store;
    • Bannere pe diverse site-uri generaliste și pe cele de profil fashion;
    • Prin campanii plătite pe rețele de socializare;
    • Discuții cu persoane publice în vederea asocierii imaginii cu produsul;
    • Prin existența semnăturii companiei pe produsele livrate către clienți;
    • Promovare prin e-mail;
  • În mediul offline:
    • Participare la târguri internaționale de profil;
    • Recomandări ale clienților;
    • Întâlniri directe ale reprezentanților Solicitantului cu potențialii clienți, inclusiv în vederea penetrării în magazine fizice (de exemplu: tip boutique, tip multibrand).